Svar på kommentarer

Sofie om Matdagbok onsdag:
Jag måste verkligen hålla med Karolina i hennes kommentar för ett tag sen. Vill du gå upp i vikt eller? Det är det du gör nu. Istället för att äta 3 lagade mål om dagen - äter du fem. Nutrilett shaken som du dricker är inte ett mellanmål, det är en hel måltid. Så om du är ute efter att gå ner i vikt, ska du absolut sluta med detta och t.ex byta ut din lunch mot en shake. Det är inte alls hälsosamt att äta såhär mycket, du kan liksom likaväl äta godis igen och ta bort nutrilett shaken..

Svar: Snälla du! Hur vet du att jag går upp i vikt? Hur vet du att jag alltid äter så många mål per dag? Hur vet du allt? Bara för att jag åt så många lagade mål just den dagen betyder inte det att jag äter det varje dag. Idag har jag knappt ätit något till exempel, och nej, jag går inte upp i vikt, jag går ner.

Man kan ha nutrilleten som mellanmål/lunch vilket jag haft. Istället för att äta stora mål äter jag små istället vilket man ska. Jag gör som jag tycker är bäst, och det är så som det är nu. Jag märker skillnad det är huvudsaken.

Och för att sätta punkt på det hela. Jag äter ALDRIG 5 lagade mål annars, det blev bara så den dagen för att jag jobbade länge och började tidigt.

Katrin om Svar på kommentar:
Ja jag känner detsamma vill hällre jobba !
varför vill du inte träffa vissa i din klass då?
Förresten måste bara fråga dig hur du får ditt hår så fint vad gör du för att få det så?
Tack för en bra blogg!

Svar: Tack så mycket för det första. Det är bråk och sånt skit i min klass som man inte vill tillbaka till, men förhoppningsvis blir det bättre nu när vi börjar 3:an, vissa mognar kanske till då.

Mitt hår? Jag gör inte så mycket faktiskt. Jag vet inte om du syftade på någon särskild frisyr men annars plattar jag det, använder voluemaster och sprayar lite. Sen brukar jag vara nöjd :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul med amatördietister...

2010-07-29 @ 22:47:41
Postat av: Anonym

Man ska äta 4-5 gånger om dagen för att gå ner i vikt, det ska ske regelbundet alltså ungefär vid samma tid varje dag under förutsättning att man rör sig där efter då..

Nutriletten är inte för stor som mellanmål. Om man använder den som måltidsersättare för dom "tre stora målen" går man ner i vikt snabbt men den blir svår att behålla.



Där emot borde du verkligen skippa saften och juicen du dricker. Det är faktiskt onödigt..



Annars gör du ju rätt, fy vad folk ska ha åsikter.



Och nej jag är ingen jävla expert och bla bla... men jag har mer koll än vad ni surisar verkar ha

2010-07-29 @ 23:35:21

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback