Tvärtom-årstid-sjukdom

Jag börjar tro att jag lider av någon sjukdom. Var gång det är sommar vill jag har höst och vinter. Var gång det är vinter vill jag ha sommar. Vad är det för fel?! Kan man inte bara njuta av nuet? Nehepp, inte jag. Jag har redan börjat tjata om julen, snön, julsaker osv. Jag är otrolig och jag förstår att folket i min närhet blir trötta och deprimerade, för vem vill egentligen ha vinter? Det är mörkt och kallt och allt är grått och trist, men jag ser såklart fram emot julen och snön. Resten skiter jag i. Hade julen varit under sommaren hade jag velat ha sommar alltid.

Det sämsta med att ha bloggat så pass länge som jag har är att man kan tittat tillbaka flera år. När jag blir "julsugen" tittar jag bara tillbaka i bloggen och stillar abstinensen, bra va? Så slipper min omgivning höra mina rop på julen.

Snälla säg att jag INTE är ensam om detta.... (Hehe), visst vill ni också ha jul? :)

Förresten..jag hoppar verkligen jag jobbar i en butik till julen så jag kan förmedla känslan jag har under julen till alla. Se alla julgalna shoppare på stan eller handlandes av mat. Åh vad kul det skulle vara!


Åhh, visst ser det mysigt ut??


Snöööööö!

Okej..jag ska sluta nu, jag har insett att jag inte är normal.....suck...

Kommentarer
Postat av: Tessie

HAhaha va glad jag blir att jag inte är den enda att tycka så :P julen är så mysigt, äter god julmat, man samlas hela familjen och bara har det trevligt liksom. Det är konstigt att man längtar efter att få tända ljus, plocka fram alla dekorationer, snön ute, den mysiga stämningen, lugnet, julmusiken, allt det där. Men när väl julen kommer och den äckliga kylan så vill man ha sommar och sol igen haha :D kram!

2011-07-21 @ 12:36:05

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback