"Hemligheten"-Del 4

Del 4

Det var söndag nästa morgon och vi skulle upp till skolan imorgon, jag

försökte säga lite snällt till honom att det nog var dags för honom att gå, men

han förstod nog inte riktigt vad jag menade. Men efter vi hade ätit middag och

röjt undan allt, fick jag säga till honom precis innan han skulle sätta sig till

rätta i den gråa soffan igen att det nog var bäst för honom att gå.


Nu stod vi där i min dörröppning, han med sin bruna skinnjacka och jag i min

söndagsklädsel, mjukiskläder topp till tå. Jag märkte på honom att han hade

svårt för att gå när jag stod där öga mot öga med honom, hans blåa stora

ögon och långa ögonfransar. Han var ju så fin, men vågar jag släppa in

honom i mitt liv?


- Ja jag får väl gå nu, antar jag, sa Jesper.

- Ja det är nog bäst. Jag måste verkligen plugga och vila, sa jag och försökte

se lite mer trött ut än vad jag egentligen var.

- Tack för en underbar helg. Jag har så roligt när jag är med dig, sa Jesper.

- Tack själv, jag har verkligen haft jättetrevligt, det får vi göra om snart, sa jag

med ett leende på läpparna.


Efter en lång kram säger han plötsligt:


- Blunda!

- Vadå? Varför det, sa jag lite förvirrad.

- Jo gör det bara, sa Jesper.


Jag gjorde såklart vad jag blev tillsagd och plötsligt kände jag något varmt,

vått och underbart på mina läppar. Hans fylliga läppar mötte mina och där

stod vi i min dörr och kysstes. Jag var kär..i Jesper. Bara några veckor senare

flyttade vi tillsammans, han gjorde snabbt en adressändring, innan jag ens

hann se hans lägenhet men vi ville verkligen leva tillsammans.


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback