"Dödskvällen" -Del 3

Del 3

Den kvällen gick jag hem tidigt. När jag kom ut från krogen, hade tagit min väska och jacka började det plötsligt regna, och jag som inte bodde i centrala Stockholm fick snällt gå hem, inga pengar och ingen vän jag kunde ringa.

När jag hade kommit drygt halvvägs ringde plötsligt min mobil. Dolt nummer såklart, men jag svarade ändå.


- Hej, det är Elin Berg, svarade jag nervöst.

Med förvrängd röst sa människan på andra sidan:

-Du borde kanske skynda dig hem. Sen la han på.


Mitt hjärta började slå hårt. Jag la snabbt ner mobilen och började småspringa. Tusen tankar flög upp i huvudet på mig. Vem var det? Vad ville han egentligen? Vad betyder detta?


När jag äntligen hade börjat se mitt höghus sprang jag lite fortare, men plötsligt hörde jag steg bakom mig. Jag sneglade bakåt för att försöka se vem det var. Då såg jag en lång man/kille med svarta byxor, grå huvjacka med luvan uppe så man inte såg hans ansikte och vita skor.


Jag saktade ner farten för att se om han gick snabbare eller vände håll. Han kanske inte ens ville mig något.


Med bestämda steg gick jag till min port. Med ett tiotal steg kvar var han precis bakom mig. Precis när jag skulle ta min hand på porthandtaget rycker han plötsligt tag i mig. Jag tappar min väska och mobilen flög till det våta gräset. Han kastar mig ner i gräset med sina stora svettiga händer och sparkar bort min väska så jag inte ska nå den. Jag ser fortfarande inte hans ansikte. Han har luvan nere och dessutom keps som täcker ansiktet ännu mer.



Nu får ni faktiskt ta att vakna till!! Skriv vad ni tycker om den, annars blir det inga fler berättelser!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fortsättning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-12-14 @ 17:11:35
Postat av: Moster

Du är duktig på att få ihop historier. Du kanske skulle gå längre och skriva en bok? :)

2008-12-15 @ 16:41:34
URL: http://ordsardellen.bloggspace.se

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback