"Dödskvällen"-Del 10

Del 10

Månaderna gick, och jag mådde bara bättre och bättre. Jag var nu i 6:e månaden och det hade börjat synas mycket på magen. Om en vecka skulle jag ta tag i skolan igen, dom andra hade redan tagit studenten och börjat jobbat, men jag hade några kurser kvar som jag var tvungen att kunna.


En vecka hade gått. Första dagen i en ny klass och visst fick jag blickar på mig pga. magen, men ingen sa i alla fall inte något. Men andra dagen fick jag alla slag mot mig. Någon hade spridit saker om att jag hade blivit våldtagen, och nu gravid med det barnet. När jag kom in i klassrummet, hittade jag en lapp i min väska där det skrek ut HORA. Jag skrek ut direkt:


-VEM HAR LAGT DENNA LAPPEN I MIN VÄSKA?


Ingen svarade såklart. När dagen var slut, gick jag till rektorn och ville hoppa av. Jag klarade inte dom människorna i min klass som kallade mig hora. Rektorn var en gammal gubbe med grått hår och manchester kavaj.


-Hej, sa jag.

-Hej, sa rektorn utan att ta upp blicken från datorn.

-Jag skulle vilja hoppa av, sa jag snabbt.

-Redan?, du började ju igår.

-Ja, jag vet, men jag blir kallad hora i min klass och jag mår dålig över det.

-Okej, sa rektorn samtidigt som han kollade ner på min mage.

-Du skulle kanske inte ligga i eller vad man säger när du är så pass ung. Då blir man kallad just hora. Det är bara att acceptera, sa rektorn.

-Vad säger du?! Så du menar att jag inte ska få vara gravid utan att bli kallad hora?, sa jag argt.

-Inte om du är gravid med din våldtäktsman, nej, sa rektorn.


Jag vände och gick därifrån. Tårarna sprutade från mig. Alla är emot mig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

spännande! skriv mer!! :D

2008-12-21 @ 17:39:27
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeer.

2008-12-21 @ 17:55:34

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback