Svar på kommentar

josefine om Lördagskvällen:
hej ellinor!
Har en fråga, du har ätit någon medicin mot akne? tycker mig ha läst det någonstans här i din blogg.. Hur gick det till ? Vart bokade du tid, hos vem? & hur kraftig akne bör man ha för att få ett recept? har dom god förståelse etc? berätta gärna så mycket du kan, jag sitter i samma sits du gjorde då. Din hy ser fantastisk ut nu.. avundsjuk !! haha
kram :)

Svar: Japp det stämmer att jag har använt medicin mot min akne. Dock var det inte tablettform utan en salva som heter duac som jag strök på var kväll efter tvätt.

Det gick så långt att jag en dag inte orkade vaknade upp med ömmande ansikte och rödslagen, så jag ringde och bokade tid till min läkare på vårdcentralen. Hur kraftig akne man bör ha vet jag inte. God förståelse vet jag inte om dom hade, jag gick dit sminkad med utskrivna bilder där jag var osminkad och sen klämde och kände hon lite. Men som vanligt säger dom att "det är vanligt i denna åldern". Men när man inte ens kan gå osminkad och har ständigt ont i ansiktet är det nog inte riktigt normalt. Men jag fick i alla fall salvan utskriven och den har jag använt i lite mer än 1 år nu. Just nu håller jag på att trappa ner på salvan, och använder bara den varannan dag för att se om aknen kommer tillbaka.

Ärren finns kvar, och dom lär aldrig försvinna, men att bli av med finnarna var det bästa. Jag tror inte många förstår hur jobbigt det kan vara att ha akne, helst inte folk som har perfekt hy.

Och riktigt fantastisk är inte min hy än :) Kanske till sommaren då jag får färg, nu ser jag ut som ett vandrande lik haha.


Jag osminkad i somras


Kostar 165 kr på apoteket!

 
Hur jag såg ut då..

Kommentarer
Postat av: josefine

okej, tack :)

men alltså har inte riktigt lika mycket akne som du hade då, dock inte långt ifrån..

kan duac ha några skadliga biverkningar? tror du att dom avvisar mig eller kan man få någon annan hjälp?

haha, har verkligen börjat bli desperat ! :O

2011-02-20 @ 12:24:57

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback