Jag hatar fjortisar!

Igår när jag var på väg till bussen med Belinda, efter jag hade varit hos frisören, mötte vi 4 fjortisar. Jag såg på flera meters avstånd att dom glodde som fan, men jag tänkte inte så mycket mer på det förrän dom kom närmare och en av dom vräker ur sig:

- Haha, kolla löshåret.

Jag ångrar att jag inte sa mer än: vad fan sa hon? Jag är aldrig snabb i munnen som många andra är, utan jag kommer på någon minut senare vad jag skulle sagt. Men träffar jag henne på stan ska jag dra henne i håret och säga: nämen oj, det satt fast! För hon hade kort hår.

Egentligen ska man kanske ta det som en komplimang med tanke på att jag inte har en enda cm löshår i mitt hår och jag är jäkligt stolt över mitt hår. Men man kan väl istället fråga, har du löshår eller är det ditt egna? Då hade jag kunnat bli glad, men inte när man går förbi ett gäng som är 13 år gamla. Ganska otroligt att dom vågade säga det till en som ska fylla 18, det hade jag aldrig vågat i den åldern, men som många säger, dagens ungdom....



Haha en till sak. Igår när jag satt hos frisören satt där en tjej bredvid som satte i löshår i sitt hår, som jag inte ens tyckte blev fint. Då känner man sig ganska stolt över sitt hår istället för att lägga 1700 kr som hennes kostade om jag inte minns fel... om man får lov att skryta lite ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så kan du väl för fan inte säga? Ingen människa väljer själv vilken typ av hår man får. Du kan vara glad över att du fått långt och tjockt hår. Men stolt? Det är inte din egen förtjänst det är dina gener. Tycker du ska tänka lite innan du öppnar käften. Det finns tjejer som har tunt och kort hår och inte kan få längre, då är ju löshår den enda lösningen? Come on Ellinor...

2010-03-22 @ 19:14:22

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback