Min acne då och nu

Många som har "perfekt hy" börjar pipa bara dom får en liten prick i pannan. Men vad gör den lilla pricken för henne när det finns andra som har extrem acne?

Jag är en av dom som har haft problemhy sen jag var 13 år. Då började finnarna ploppa upp och jag började så smått täcka dom. Men med åren blev det bara värre och värre och jag gick ALDRIG ut osminkad, sov aldrig över med någon och bara jag skulle gå till affären så var jag tvungen att ta på "masken".

Under 6 månader har mitt ansikte blivit nästintill bra. Jag har fortfarande problemet kvar i mitt huvud, och jag tror fortfarande att jag ser ut som fan. Men när jag väl tittar på bilder där jag är osminkad ser det inte så farligt ut. Jag har till och med börjar gå ut osminkad nu, för vem vill ha fullt med smink i ansiktet när det är såhär varmt.

Såhär såg jag ut för 6 månader sedan, dagen innan jag gick till läkaren:




Jag kommer ihåg den kvällen, jag hade precis duschat och hade så jävla ont i ansiktet så det fanns inte. Jag hade en stor finne på hakan, och bara jag rörde vid den kände jag för att skrika rakt ut. Likadant den ovanför läppen, aaajjj!

Men idag ser jag mycket bättre ut. Ni lär nog få en chock när jag visar dessa bilderna:




Skillnad va? Nu får man ju tänka på att det är inte samma ljus på bilderna, jag är blond, och mer solbränd nu. I december var jag blek som ett lakan, men finnarna fanns där ändå.

Jag tackar gudarna för att dom uppfunnit duac. Den är helt otrolig!



Förresten, jag måste varit jäkligt bra på att täcka finnarna, nu när jag tittar på bilder där jag hade dom. Denna bilden är tagen dagen efter bilderna på finnarna, titta bara:



Så nu när jag visat detta för er. Alla ni som har problemhy och verkligen mår dåligt över det. Gå till läkaren! Du ska inte behöva må dåligt över att ha finnar, även fast jag själv vet hur dåligt jag mådde och hur jobbigt det var att sminka sig varje dag. Jag gick till läkaren sminkad, och visade bilderna. Du behöver inte ens visa dig osminkad inför doktorn om du inte vill.

Kommentarer
Postat av: Anonym

strongt av dig att visa upp det ! och jäklar vad fin hy du fått! förstår mig inte på folk som säger att folk är "äckliga" eller sånt för dom har finnar. det är verkligen inget man kan hjälpa och man lider ju av det lixom. jag har själv acne och det är as jobbigt och jag känner mig så smutsig trots att det inte är mitt fel:( jag tvättar mig noga och sånnt men alla tror väll att jag bara är ofräsh

2010-07-14 @ 15:28:23
Postat av: g

du är stark tjejen som visar det här, sträck på dig tjeejen<33

2010-07-14 @ 15:46:43
Postat av: Alexandra

Verkligen ett intressant inlägg, och gud va modig och stark du är som vågar visa =) Din hud ser verkligen ren, fräsch och fin ut nu. Men hur funkar duac? Applicerar man den som en ansiktskräm? Sköljer man bort? Hur funkar det? Tack för en GRYM blogg Ellinor!! Stoor kraam

2010-07-14 @ 16:51:01
Postat av: belinda

så jäkla modig ellinor ! :)) kram

2010-07-14 @ 21:09:33
URL: http://aanderssonbelinda.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback