Svar på kommentar - Chailatte

Postat av:
Åh! kan du inte visa hur man gör hemmagjord chailatte? vill med lära mig! kan dock inte köpa hela tiden :) uppskattar ditt svar! kram
2010-01-30 @ 14:02:31

Svar: Jag gör inte riktigt en hemmagjord chailatte, utan jag använder mig av espresso houses chailatte pulver. Det är superenkelt att göra och en burk kostar runt 80 kr.



Såhär gör jag:

Värm 1/4 (ungefär halva av halva) av ett glas med varmt vatten i en tekokare eller på spisen. Rör ner 2 msk pulver. Värm ungefär 2 dl mjölk. För att få skummad mjölk använder jag en visp från IKEA som ser ut såhär:


Kostar runt 10 kr på IKEA

Till sist tar du en nypa malen kardemumma och strör över. Gillar du kanel kan man ta det också, det blir goda smaker.

Sådär då var det klart. Smaklig måltid :)



Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback