Min träning

Här kommer det efterlängtade träningsinlägget som många av er ville att jag skulle skriva om.

Hur planerar jag min träning?
Inför en ny vecka bokar jag alltid in vissa dagar jag ska träna, för att inte boka in något annat. Vanligtvis brukar jag välja, måndagar, onsdagar och fredagar men det är tyvärr väldigt sällan det blir på just dom dagarna. Som "mål" har jag alltid att jag ska åtminstånde träna 2 dagar i veckan, ett plus såklart om det blir fler.

Varför tränar jag?
Jag tränar främst för att hålla kroppen i form och för att må bra. Jag hade inte klarat av att äta godis och skräpmat på helgerna utan att röra på mig. Jag kan inte kalla mig själv träningsnarkoman man jag gillar att röra på mig och märka skillnad på kroppen ganska snabbt.

Vad tränar jag i?
Förr struntade jag nästan i vad jag tränade i, men efter ett tag var jag trött på att gå i fula träningskläder så jag köpte ett par rätt neutrala träningskläder på stadium för ett rimligt pris.



Hur är det med mat?
Jag är ganska noga med att äta både innan och efter träningen för att inte känna mig svimfärdig under träningen. Oftast äter jag någon timme innan, och låter maten smälta. Jag hatar verkligen när man får håll och inte kan göra det man vill göra. Innan träningen brukar det vanligtvis bli middag då jag alltid tränar på kvällarna. Efter träningen blir det oftast någon frukt eller smoothie för att få tillbaka energin.

Ser jag någon skillnad?
Såklart man ser skillnad, men det är inte så att jag rasat i vikt precis, har varken gått upp eller ner om jag ska vara ärlig. Det jag främst märker skillnad på är min rygg och armar, dom är fulla med muskler som jag inte märkt av tidigare. Mina ben är starkare och jag har fått mer magmuskler. Såklart skulle det inte vara fel att gå ner i vikt, men den dagen kommer säkert också som man snällt säger :)

Vad tränar jag?
Jag går på Oasen här i Trelleborg och dom har både styrketräning och pass. Jag föredrar dock styrketräning där man själv kan välja sin träning och vad man vill göra. Men jag har faktiskt blivit sugen på att testa massa pass där svetten rinner av en, som man ser på alla dom som kommer ut från passen. Det skulle nog göra extra stor skillnad tycker jag.

Vad är mina mål?
Mina mål är nog att jag ska börja träna mer än 2 dagar i veckan, börja gå på pass, se mer förändringar på kroppen och gå ner i vikt till sommaren.  



Hoppas nu detta var uppskattat. Skriv gärna om din egna träning, det är alltid kul att läsa =)






Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback