Valfritt inlägg - Fester

En anonym läsare ville att jag skulle skriva om varför jag tycker det är så skönt att bara vara hemma på helgerna och inte är ute och festar. Jag tror att jag svarat ytligt på detta innan, men kan gå in mer ingående.

Jag har kanske inte direkt något svar för jag vet inte. Jag tror jag är lite "lill-gammal" precis som Blondinbella, att jag gillar att vara hemma och umgås med min familj och det får mig lugn. Jag får lätt ångest, och bokar jag in en festkväll fast jag egentligen inte vill blir allt bara skit den kvällen, då stannar jag hellre hemma och det är därför jag bokat av några gånger när jag bestämt med Pernilla.

Jag har aldrig varit en festbrud, och kommer nog aldrig vara det heller. Jag har kanske festat med fel personer eftersom jag inte dricker så jag blir full, vilket nästan alla mina vänner gör, det kan vara därför. Det är nog bara 1 gång jag har festat så jag har haft kul en hel kväll, men det var i somras och det var kanske bara ett tillfälle. Men tydligen var det med rätt personer som fick mig att må bra.

Nu låter jag som ett psykfall, men jag gillar inte att festa. När det är helg för mig, innebär det vila och uppladdnig inför veckan därpå. Eftersom jag lägger ner så pass mycket energi och kraft på skolan, är jag nästintill slut på helgen.

Jag anser inte att jag är "annorlunda" för att jag inte vill festa mig full var helg och har inte behovet att hålla på med så många killar som möjligt under en kväll.

Var dig själv, stå på dig om du inte vill festa och drick inte för att vara en i gänget, det löser ingenting.


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker det är starkt av dig att inte påverkas att av festa eftersom att du inte vill, trots att du har vänner som gör det. det är bra (: Jag kan oxå känna så ibland, att man bara vill vara hemma och ta det lugnt! man ska göra som man själv vill och känner för.

2009-11-05 @ 21:16:26
Postat av: Anonym

bara för man är ute behöver man inte dricka!!

och du kanske inte har kul när ni är ute för du inte brukar vara med.. då blit det direkt så att du är utanför.. häng med ut lite mer så ska du se att dte blir roligare

2009-11-06 @ 00:47:12
Postat av: Anonym

tycker det är jätte bra att du verkligen känner så. jag vet själv hur det är när man festar bara för att alla andra gör det fastän man helldre är hemma själv. men tycker du verkligen att det är så skönt, eller längtar du ut ibland? längtar efter dom där rätta personerna?

bara en fråga. menar inte att du måste känna så.

tycker att det är intressant. för jag är själv lite så som du. och alla tycker att jag är tråkig o sånt. och ibland längtar jag ut men jag vet att jag inte kommer ha kul för det är fel folk. vill hitta mitt folk. rätt folk.

2009-11-06 @ 01:02:14
Postat av: Anonym

zyppe

2009-11-09 @ 11:42:26

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback