Minnesblogg för Therese

Alla har väl inte kunnat undvika det hemska mordet på Therese. Genom en annan blogg hittade jag en minnesblogg för Therese där hennes vänner skriver hur mycket dom saknar henne. Ska jag vara helt ärligt så mår jag dåligt när jag går in där och tårarna är inte långt ifrån. Att två människor sjunker så lågt att dom misshandlar/mördar någon är helt obegripligt. Att vid 15-16 års åldern mörda någon, är helt sjukt. Visst är mord sjukt överhuvudtaget men vid 15 år är man fortfarande barn, då ska man inte hålla på med döden. Dessa människorna hade hela livet framför sig, som nu är förstört, MEN dom har valt det själv, så jag tycker inte synd om dom. Men Therese... hon förtjänade inte att dö, hon var en söt tjej som hade hela livet framför sig.

När jag läser bloggen förstår jag att Therese och hennes tjejkompisar var väldigt täta. Dom gjorde allt tillsammans, och så kommer någon och förstör det. Det kommer aldrig bli bra för dom heller, hur mycket dom än försöker. Man får gå vidare, det finns inget annat att göra. Dom får fortsätta leva vidare för Therese, det är nog det hon vill.

Man inser nog aldrig hur mycket någon betyder, förrän dom är borta, och det är för sent. Så mycket man vill ha sagt, men som aldrig kommer fram. Ta vara på dina nära och kära, du vet aldrig när sista dagen är kommen, eller vad som händer imorgon...♥


(Bild lånad av minnesbloggen)

Vila i frid, Therese♥

Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: Nej precis! Och detdär mordet är hemskt.. Har läst igenom hela hennes blogg, gjorde det igår, och man fattar typ inte att hon som skrev det inte lever längre :/ R.I.P ;/

2009-06-15 @ 12:36:08
URL: http://amandays.devote.se
Postat av: Amanda

sv: Nej men HENNES blogg menar jag.. :) Hon hade ju en blogg också, innan hon vart mördad :)

2009-06-15 @ 12:47:17
URL: http://amandays.devote.se
Postat av: Amanda

sv: Jo :) http://thresrojo.blogg.se/ :)

2009-06-15 @ 13:01:49
URL: http://amandays.devote.se
Postat av: mii

fan va hemsk... R.I.P..

2009-06-15 @ 13:41:49
URL: http://chiqunique.blogspot.com
Postat av: belinda

gud , man blir ju nästan rädd. just nu vill jag bara ta alla i min faammn och kram om dom , men tyvär går inte det. du ska i alla fall veta att du betyder mycket för migg . och att jag inte skulle klara mig utan dig och du och jag har haft rolig i livet så här långt mer ska det blir . E så himla glad för din skull att du har blivit så bra framåt och allt hela du har förändrats. du finn där tuseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen hunda miljoner kramar :) <33333333333333333333

svara gärnai ett inlägg

2009-06-15 @ 19:42:53

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback