Fucking problemhy

Var ju nere i stan idag och skulle handla en foundation. Gick först in på H&M och Lindex men där var inget som passade mig eftersom jag har så pass ljus hy i mig själv. Så gick vi in på "Mitti" (kicks) och fick då hjälp av en som verkligen visste vad hon pratade om. Vi provade ut lite och jag fick med mig 3 prover hem, en med en bas under foundation, en med en kräm som döljer röda partiklar och en ljus foundation. Köpte även en foundationborste.

Jag har nu testat detta och det täcker fan inte. Jag blir förbannad, jag har så pass ärrig och ful hy att jag vill ha något som täcker helt, så jag kan känna mig fin. Visst, den täcker lite och det är en bra färg.. men inget mer. Jag är så trött på att ha problemhy, har haft det i ett x antal år. Hon som hjälpte idag hade PERFEKT hy, inga ärr, ingenting. Det är riktigt orättvist tycker jag.

Jag längtar tills jag inte har fler acne då ska jag slipa min hy så jag kan gå ut utan smink, för det gör jag ALDRIG nu!

Nu ska jag plocka undan lite, sen städa och tvätta. Får se om jag orkar träna idag, är trött och börjar få ont i huvudet, KUL!

(Det är inte jag på bilden)

Kommentarer
Postat av: louise ottosson

jag har foundation från make up store, den är jättebra! testa den annars och fråga där vilken nyans som passar dig :)

kram<3

2009-01-18 @ 15:25:09
Postat av: Anonym

Min kompis fick acne pga hon använde fel foundation. Men hon gick på ansiktsbehandling och fick en ny foundation från Exuviance heter den. Hennes acne försvann helt och nu har hon skit fin hy. Jag använder själv foundationen för att den är riktigt bra och täcker! Den kostar i och för sig ca 300-400 kr men det är så värt det. Så den tycker jag du ska testa för att det är foundation som läkare har framkallat.

2009-01-18 @ 17:56:24

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback