Carola!

Nu har jag ju inte uppdaterat på en dag så nu är ni väl nyfikna på hur det var igår på konserten/festen med Carola? :)

Jag slutade skolan 14.55 och körde snabbt hem och duschade och sen gjorde jag mig i ordning. 17.15 körde jag och pappa till Oxie för att hämta Tonje hos Madde. Sen körde vi till Palladium efter det. Kom fram typ 18.15 och träffade Adam och Linnea och hennes mamma, sen fick vi stå och vänta till 19.00, jag frös så jag skakade kan jag säga. Sen kom vi äntligen in, och det var extrem kontroll, först en gästlista in ingången och sen en till några meter fram. Där fick man även ett kort som där stod vinnare på som man skulle ha runt halsen så dom visste vem man var. Sen fick vi gå upp på ovanvångening och dricka välkomsdrink och sen vid 20.00 öppnade dom dörrarna så vi kunde komma in till själva konserten. Vi fans fick sitta på läktaren medan kändisar och vänner till Carola fick sitta vid bord vid scenen. Jag tycker det skulle vara tvärtom, menmen. Sen när vi satt oss ner fick vi syn på en massa kändisar bla, Andreas Johnson, Magnus Carlsson, Carolina Kluft, Lasse Holm och Robert Gustavsson:) Första akten av konserten fick Christoffer Hiding från idol ett stipendium från Carola på 50 000 kr och efter det sjöng han 3 låtar.

Efter det var det paus i 30 minuter, då serverades det tårta, gottgott. Vi tog passionsfruktstårta :)

Sen började andra akten igen 21.30 och då var det mer inriktat på Carola. Carolina Kluft berättade vilka låtar hon brukar tänka på innan hon ska springa ett lopp eller hoppa. Det var bla "Jag ger allt". Efter det sjöng Carola "Så länge jag lever" och "Sanna vänner" när hon sjöng "Sanna vänner" sprang hon upp till oss fans, och direkt till Mig, Tonje och Linnea :) Hon tog oss i händerna och sedan sprang hon vidare.

Kl 23.00 då det egentligen skulle vara slut började Carola sjunga på riktigt, asså massa låtar. Hon sjöng bla "Främling" såklart och då stod hela Palladium upp precis som flera gånger under kvällen. Sen sjöng hon en låt till hennes pappa och då var inte tårarna långt ifrån. Och sen delade hon ut blommor till dom som betytt mest för henne.

Kl 00.00 var hela konserten slut och då gick vi ut i rummet igen för att vänta på Carola, för hon skulle prata med pressen i 10-15 minuter, och då var min pappa förbannad för han hade väntat på mig sen kl 23.00 eftersom han trodde det var slut då.

Sen kom äntligen Carola och då stod vi i ett led så det tog ungefär 15 minuter till innan vi kom fram. Sen när vi väl kom fram så sa hon: 
C"Hej gumman, var kommer du ifrån?
Jag " Trelleborg"
C" Vad sa du?
Jag" Trelleborg
C"Aha :)
C" Har du haft kul ikväll då?
Jag" Jaaa, tack för allt.
C" Vad fin du är. Och vad fina naglar du har.
Jag" Tack :)
C" Ska vi ta ett kort då?
Jag" Ja.
Jag" Vill du signera detta.
C" Visst.
Jag" Tack så mycket.

Och sen sa jag tack och sprang ut till Pappa som väntat på mig i 2 h.
Jag släckte lampan 01.30 så nu är jag skittrött och har varit det hela dan.

Men den 26/2-08 kommer vara ett starkt minne för mig, resten av mitt liv. Carolas energi och kärlek finns i hela rummet. Jag satt faktiskt och tänkte igår när jag lyssnade på henne. Hur fan kan man INTE gilla Carola :O Jag fattar inte det. Men smaken är ju olika.

image77

Carola & Jag :) ( Har stukit över för ni inte ska ta den)

Kommentarer
Postat av: Sandra

ååh lyllo dig som var däär! Jag ville också.. Vad gjorde du får å komma dit? kram

2008-02-27 @ 15:36:04
URL: http://sandiies.blogg.se
Postat av: April

jo, jag förstår hur man inte kan gilla Carola. Jag tycker att hon är hemsk, men samken är som baken som sagt! :D

2008-02-27 @ 15:51:19
URL: http://aprilflicka.webblogg.se
Postat av: Janni

Heej :) Lyder som om det var en en helt fantastisk aften :D Er rigtig glad på dine vegne! Hehe

2008-02-27 @ 16:24:44
Postat av: Anonym

varför får man inte ta den? :P

2008-02-28 @ 21:31:34
URL: http://parlerstrand.blogg.se
Postat av: Hej

Så roligt att du var där...jag skulle ge allt för att få komma ditt, bor desutom i Malmö så det skulle inte varit så långt ditt :D

2008-02-29 @ 23:56:51

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback