Varböld

Mitt ena marsvin (det äldsta) har under något år haft en böld på sin vänstra sida, jag har helt tiden trott att det var en tumör med tanken på hennes ålder, hon blir ändå trots allt 6 år nästa år.

Men nyss när jag skulle ta ut dom för att låta dom springa på golvet, tittade jag som vanlig på bölden då den vuxit de senaste månaderna, då såg jag att den hade spruckit. Jag tog in henne på toa och började rengöra det, då när jag tryckte lite lätt på den kom det ut grått äckligt var som luktade skitäckligt, fick hålla för munnen annars hade jag spytt.

Hon har alltså haft den knutan där i säkert 1-2 år, som jag hela tiden trott var en tumör och ville inte gå till veterinären då det är väldigt vanligt hos marsvin, särskilt på äldre.

Nu blir det att rengöra det morgon och kväll och hålla koll på henne. Ska nog be Mamma ringa till vet imorgon för att höra vad dom säger. Jag fick dock inte ut allt, då hon började pipa mot slutet, men den är mycket mycket mindre än den var tidigare.

Kommentarer
Postat av: michaela

Såg bilderna som Emelie hade lagt upp på sin blogg som tog i samband med att du vann Månadsmodellen i november, riktigt fina! :) Söt du är och otroligt fint hår! :D

2008-12-01 @ 19:09:48
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: wilma

Hej jag heter wilma och undrar om du har vart med i en film som heter värdarnas bok för du är lik en tjej som heter sophi i den?

Svara gärna på min blogg

kram

2008-12-01 @ 19:14:30
URL: http://wiilmaaa.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback