Varför jag är vegetarian.

För er som inte visste det så är jag vegetarian sen 3,5 månad tillbaka. Mitt beslut var lätt, ni tänker kanske, hur kan du leva utan kött som är så gott? Men jag blir äcklad av kött nu, innan gillade jag det också, åt bara kött. Men en dag slog allt om. Jag hittade en film i StinaLee´s blogg hur dom gör när dom slaktar djur och skapar skinn och päls jackor av det. Djuren flåddes levande, kastades blödande i en vagn och där fick dom dö av smärta, jag mådde dåligt över det i flera dagar och bara några efter det såg jag ett matprogram där dom skulle äta kräftor, bara det gjorde ont. Han lade ner kräftorna i kokande vatten och även dom fick dö av smärta.

Jag tycker inte djur finns till för att folk ska slakta och plåga dom för att vi ska få föda, så är ju världen men usch nej.. inte för mig. Jag gick sakta men säkert över till gränsen vegetarian, men är fortfarande kvar på kyckling och fisk stadiet. Jag tycker även synd om dom, såklart.. men det är en annan sak med grisar, kor och flera andra djur. Det verkar sjukt men någon dag kommer jag skippa det också, det är jag säker på. Efter en måltid kan jag tänka tillbaka på hur dom levt, innan dom hamnade i min mage.. det är sjukt. Men så gör vi som är vegetarianer.

Ville bara skriva av mig lite :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bara en fråga : Använder du tex jacka, skor, plånböcker, väskor ovs som är i skin?



Även det kommer från djur som blir slaktade. Ser på bilden att du har en skinnjacka på dig.



Menar absolut inget illa. Ha en bra kväll :)

2008-08-06 @ 19:15:37
Postat av: Julle

Människan är grym som plågar djur och det är bra att protestera mot det. Men det är också bevisat att grönskaer har ett medvetande tom ett kollektivt sådant. Så det är inte mycket bättre att bli vegetarian om man är emot mord. Bara för att en grönsak inte har ögon och mun betyder det ju inte att den inte är medveten. Vi vet inte allt om allt. Men vi måste äta oavsett vad.

2008-09-25 @ 17:34:15

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback