"Hemligheten" - Del 9

Del 9

Efter tre veckor på sjukhuset, fick jag äntligen bli utskriven. Polisen hade kommit med jämna mellanrum för att informera mig om hur det blev efter sjukhuset och om dom hade hittat Jesper, men det hade dom tyvärr inte. Polisen sa till mig att dom kommer ha spanare utanför min lägenhet för att undvika att Jesper kommer dit.


En vacker solig dag, fick jag en taxi till sjukhuset som skulle ta mig hem.

Varje dag hade jag kontakt med spanarna utanför, för att dom skulle hålla koll på mig och om dom sett Jesper. En dag fick jag ett samtal av en av spanarna i bilen utanför:


- Ja, det är Emily.

- Hej, det är Stefan från spaningsbilen.

- Ja, hej, sa jag.

- Det är så att det har blivit kris här. Alla enheter är tvungna att åka till ett stort larm på Triangeln, för det har varit ett stort rån där. Vi är alltså tvungna att åka dit, alla vakter och poliser.

- Okej, sa jag förvånat.

- Ja, tyvärr. Men jag ska ge dig ett telefonnummer som du ska ringa så fort du känner obehag av något.

- Ja, vänta lite. Ska bara hämta papper och penna.

- Jadå, sa Stefan.

- Nu.

- 0708800998. Det ska du ringa så fort du känner dig osäker. Ring hellre i onödan än inget alls.

- Okej.

- Det är bra, Emily. Ha det så bra så hörs vi senare. Jag kommer tillbaka så snabbt jag kan, sa Stefan.

- Ja, men det är bra, sa jag.

- Hejdå.

- Hejdå.


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback