"Hemligheten"- Del 11

Del 11

Två poliser bar ut honom och en stannade kvar och pratade med mig.


- Hur gick detta till, sa polisen.

- Jag vet inte, jag vaknade av att någon höll på i brevlådan. Jag trodde det var en brevbärare och öppnade utan att titta i titthålet.

- Han gjorde inget med dig väl, sa polisen.

- Nej han brydde sig inte om mig. Jag sprang in i klädkammaren och han in i vardagsrummet och slog sönder allt.

- Ja jag ser det, sa polisen samtidigt som han tittade ut mot vardagsrummet.

- Han fick hem ett brev idag om anmälan du gjort mot honom, jag tror det var därför han reagerade som han gjorde, sa polisen.

- Okej, men varför gjorde han inte något mot mig då?

- Det vet inte jag, men han tyckte kanske att han gjort tillräckligt mot dig. Lite känslor kanske han har kvar.


Senare på kvällen fick jag ett samtal av polisen som precis hade haft ett förhör med Jesper. Han hade, precis som polisen sa, läst anmälan han fått av mig och blev upprörd av det. Han ville inte döda mig, vilket han hade gjort om han hade slått med basebollträet, sa han. Dom kommer nu hålla han tills det blir rättegång, så jag slipper vara rädd numera. En stor lättnad föll till botten när jag fick reda på att han var fast, och inte smög omkring runt mitt hus, som polisen sa att han erkänt.


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback