Hej..

Hej, nu har jag lite ork att skriva om vad som har hänt igår och idag.

Igår kväll blev mitt marsvin Nelly mycket värre, hon hade konstiga ljud för sig och låg bara stilla. Vid 23 tiden igår hade hon inte ätit någonting förut lite grönsaker och såfort hon rörde sig var hon liksom som gummi. Jag trodde inte hon skulle överleva natten...

Imorse när jag bad mamma öppna dörren, trodde vi hon var död. Hon låg i sitt hus med baken utåt så man såg inte riktigt, men mycket om och men så såg vi att hon andades väldigt tungt. Hon låg ner hela tiden och så fort hon rörde sig såg man att hon hade ont. Då ringde vi till Djursjukhuset i Malmö, där vi fick en akuttid kl 10.00. Jag åkte till skolan och var där en lektion, till kl 9 sen gick jag till min mormor och morfar. Jag tänkte på det hela tiden, eftersom jag visste om tiden.. så jag gick hem ist.

Nelly har nu fått somna in och har det bra nu. Det var för hennes eget bästa för vid 9.15 blev hon ännu sämre och mamma och pappa åkte iväg till en veterinär i en by utanför Trelleborg, vi hann alltså inte vänta till kl 10.

Tycker det är så otroligt skönt att det är över, jag har anat att detta skulle se.. men absolut inte så snabbt. Hon blev liksom bara sjukare och sjukare under 1 dygn.

Vi har nu bytat bur till mitt andra marsvin som jag har kvar, ställt henne där nere så hon inte ska vara så mycket själv... men man ser på henne att hon känner sig ensam.

Aldrig aldrig aldrig mer smådjur, usch.. Det är säkert lika jobbigt med hundar, men man har en annan kärlek och dom lever längre.


R.I.P Nelly

Kommentarer
Postat av: louise ottosson

<3

2009-01-29 @ 12:38:37
Postat av: Moster

Vad tråkigt Ellinor. Även om man vet att det kommer att hända så är det ändå svårt att acceptera. Man tänker oftast inte att en dag ska alla djur till "djurhimlen". Man får tänka på de år som var de roliga medans de levde. Jag har alltid sagt att när någon dör, människa eller djur, så ska man prata mycket om det - för det känns bättre både till kropp och själ. Kramar till dig!

2009-01-29 @ 12:46:14
URL: http://ordsardellen.bloggspace.se

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback