Del 4- Berättelsen

Del 4


Hela kroppen bultar, mitt huvud är stort som ett helt hus känns det som. Vad gjorde egentligen Johan med mig igår? Hur ser jag ut? Känner mig allmänt smutsig och värdelös. Jag ligger i någons kök, vet inte vems. Det är mörkt ute och jag försöker resa mig. Min fot är svullen och jag har blåmärke på armarna. Till slut kommer jag i alla fall upp, men kan inte stå på foten. Jag samlar ihop alla mina kläder och hoppar in på toa, väl där tittar jag mig i spegeln. Herregud, tänker jag. Hur ser jag ut?? Röd och svullen är jag. Det ända jag minns är att Johan var här och pratade, sen slog han till mig i ansiktet, det är nog därför jag ser ut som jag gör. Men vad hände sen då, efter jag hade somnat. Tankarna maler på allt möjligt, jag kommer i alla fall på att jag fortfarande är hemma hos Lina, konstigt att hon inte är hemma då.


Jag hittar min mobil under kökbordet och ringer henne, när hon svarar skriker jag på henne, vet egentligen inte varför, men hon ska ju vara här och stötta mig. Efter 10 minuter är hon där.


-Hej, säger Lina.

- Hej....

- Hur ser du ut???, Är det Johan??, säger Lina.

- Jag vet inte, vi bråkade, sen slog han till mig... sen minns jag inte mer, säger jag.

- Men herregud!! Vi måste gå till läkaren och kolla din fot, den ser inte bra ut. Han våldtog väl inte dig?, säger Lina.


Just när hon sa det, började allt falla på plats. Det var ju det som hände igår, han kastade upp mig på bordet, slet av mig kläderna och trosorna. Varför skulle han annars göra det? Tänk så är jag gravid, tänk så har jag fått hans blonda tjejs sjukdomar????


När vi väl kom upp till läkaren undersöktes min fot, en spricka..jättekul. När Lina var på toaletten bad jag läkaren undersöka mig där nere, bara för att vara säker och även ta ett graviditetstest. Undersökningen såg bra ut, inga skador. Men nu återstod bara det hemska testet, tänk så skulle det visa ett plus. Skulle jag då bära på Johans fula barn som jag inte ens ville ha?


Jag fick gå in i ett rum, göra testet själv och vänta.. vänta.. och vänta. Efter 20 minuter tittade jag på testet, ett blått svagt svagt plus syntes. Sakta tog jag upp testet, gick med bestämda steg till doktorn igen och visade det.


När vi kommit hem, duschade jag.. ville bli av med alla bakterier från äcklet Johan. På kvällen gick jag hem till min lägenhet igen. Johan hade varit där och tagit alla hans saker, skönt! Jag la mig i sängen och stirrade upp i det vita taket, vad ska jag göra för att slippa det äckliga kräket? Tankarna gick och plötsligt fick jag en idé. Snabbt ut i hallen och hämta min väska och snabbt ut. Nu måste det här ta slut, tänkte jag.



Ni kan få läsa denna delen så länge, håller på att skriva del 5, den sista :)  Har ni glömt vad berättelsen handlar om kan ni kolla under mina berättelser här till höger :)

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback