"Dödskvällen"- Del 2

Kan slänga in del 2 av berättelsen nu när jag är igång så har ni ngt att läsa:)

Del 2

När festen var igång satt jag där i soffan med Johan och Emily som var mina vänner. Plötsligt kände jag att någon tittade på mig, jag tittade runt i rummet för att se vem det var. Då fastnade jag i två bruna ögon, långa ögonfransar och perfekta formen. Jag släppte blicken och tänkte inte mer på det.

Vi gick till det stället där själva festen skulle äga rum. Jag träffade ungefär halva stan där, det var ett väldigt populärt ställe om man säger så. Jag dansade hela tiden och som jag visste kunde jag inte hålla mitt löfte. Jag var full, och allt snurrade. Ju mer jag dansade desto mer yr blev jag.

När jag hade dansat i några timmar kände jag en hand runt min midja. Det var ingen som hade tagit i mig förut den kvällen, och inga andra kvällar heller. Jag vände mig sakta om och fick syn på honom igen. Han med dom stora bruna ögonen och det rufsiga håret. Där stod han och tittade mig rakt in i ögonen.

Jag frågade honom surt:

Vad är det för fel på dig?, skrek jag för att försöka höras i all "dunka dunka" musik.

Vadå?, skrek även han.

Ja, vad vill du mig?

Vah?, skrek han.

VAD VILL DU MIG?, skrek jag ännu högre men han hörde inte.

Efter att ha varit småsur över denna psykopat som följde efter mig gick jag och satte mig i en av dom få soffor där fanns.

Jag tänkte för mig själv, vad är det för fel på mig idag? Jag brukar tycka det är roligt att festa men idag känns allt skit. Kanske var det han som förstört min kväll. Men jag hade ändå haft en känsla hela dagen att något skulle hända, men vad vet jag inte, och dagen är ju snart slut.



Har märkt att det inte blir likadant som när jag har det på ett dokument, mellanrum och - framför när dom pratar. Men ni överlever nog ändå:)

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback