Tisdag

Godmorgon!

Idag känner jag mig lite bättre, även om det är en klump som fortfarande sitter i kroppen. Jag förstår om ni undrar vem det är som ska avlivas, och det är mitt marsvin. Hon ska få somna in idag kl 17 och jag räknar bara timmarna hela tiden. Hon har den senaste tiden varit från och till. Hon har varit deppig sen vi avlivade det andra marsvinet -09 och nu har hon även gått ner i vikt och fått svullen tass, så vi tycker det är det bästa för henne. Det är inget liv att sitta i en bur och må dåligt, när hon till och med börjar dra päls på sig själv. Hon är 7 år så jag tycker inte det är någon idé att börja på en antibiotikakur och sen lever hon kanske bara ändå till sommaren. Ibland är det det bästa att somna in, även om hon varit hur pigg som helst nu på morgonen. Men som jag läste på en hemsida, marsvin visar inte att dom mår dåligt, så vi får "hoppas" hon mår dåligt så det är det bästa.

Det kommer vara gles uppdatering idag, som ni säkert förstår.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Nae gud va tråkigt för dig. Att avliva eller vara med om att ett djur kommer dö är bland det värsta man kan gå igenom som djurägare. Även ifall det bara är en vandrande pinne eller en hund. Man får helt enkelt tänka att de får det bättre på andra sidan och slipper lida. Man får tänka på de bra tiderna man haft med djuret och vara positiv.



Tråkigt att du skulle behöva mista båda dina marsvin under en sån kort tid mellan. Hoppas du mår bättre snart,. Kram på dig!

2010-03-30 @ 14:53:58

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback