Akuten

Hej bloggen!

Jag har ju under några dagars tid haft ont i min högra mandel, och förra veckan var det vänstra. Inatt sov jag nästan ingenting, det bildades saliv i munnen hela tiden och jag kunde inte svälja. Imorse hade jag fortfarande ont och det gjorde jätteont när jag pratade men framförallt svalde. Så jag och pappa åkte upp till akuten, fick sitta där 1 timmes tid och vänta, till slut var det vår tur. Läkaren tog halsprov som var riktigt obehagligt, körde runt en tops längst ner i halsen så jag klöktes, inte skönt kan man säga. Sen fick jag reda på att det inte var någonting, dvs halsfluss. Så nu i 2-3 dagar ska jag äta ipren 3 ggr per dag. Jäkla tur att det inte var halsfluss, vem vill gå på penicillin?

Just nu mår jag bättre, det var mycket värre imorse så jag får hoppas det är på bättringsvägen. Nu ska jag försöka äta något, hela sjukhuset hörde min mage kurra haha.


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback