Osynlig-Del 2

Del 2

Jag ligger i min säng och försöker sova men det kommer sluta med att jag gråter för jag känner mig så ensam och det kommer sluta med att jag till slut somnar gråtande. Nästa dag är det som vanligt, jag står och tittar själv och helt plötsligt hör jag att tjejerna pratar om Adam. Jag går ner och sätter mig på trappan så jag hör bättre. Dom pratar om att dom ska gå dit och vad som ska ha på sig, hur orkar dom bara bry sig hur vacker man alltid måste vara. Jag bestämmer mig för att gå dit. Jag har en hel vecka på mig att bygga upp mitt självförtroende så jag orkar gå dit. Efter skolan åker jag hem och försöker välja ut kläder och plötsligt ringer min mobil och där står dolt nummer och jag svarar och hör att det är Linda, en av tjejerna i gänget. Hon frågar om jag ska till Adam och jag säger:

•-          Ja, hur så?

•-          Nej, jag bara undrar för om du vill så kan du gå med oss.

Jag skrattar inombords men snabbt tänker jag ut en plan och säger:

•-          Ja, hemskt gärna.

•-          Okej, ska vi ses vid 22.00?, säger Linda.

•-          Jättebra, Hejdå, säger jag och lägger på. Min plan är att om jag går dit med dom blir jag kanske populär och inte bara ett spöke som är en i mängden. Jag åker ner till stan för att handla kläder till festen. Jag går in i min favoritaffär Zara och tittar på klänningar, jag hittar en svart urringad kort. Jag går in och prövar den och det är första gången jag har något urringat på mig och framför allt en klänning, jag har aldrig burit en klänning. Helt plötsligt kommer jag på ärren, oj vad ska jag göra nu?! Ärren på handleden som blivit efter jag skurit mig. Jag köper klänningen och går in på affären Glitter och tittar på armband för att dölja ärren, jag hittar ett snyggt och köper det med och sedan åker jag hem.




Kommentarer
Postat av: jeanny

sv; tack :) vad händer idag?

2008-07-26 @ 10:46:25
URL: http://jeannydelacruz.blogg.se/
Postat av: jeanny

sv; hehe okej :) öhm ska nog till festivalen idag med :)

2008-07-26 @ 10:57:14
URL: http://jeannydelacruz.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback