Alkohol och cigaretter



Jag har verkligen suttit och funderat på detta, för att det inte ska missuppfattas hur jag faktiskt tycker om detta. Om jag säger såhär, en stor del i att jag inte är ute och festar ligger i att jag inte tycker om fulla människor, jag vill inte se folk spy ner sig själva, även om det är långt ifrån alla som gör det. Jag HATAR när folk blir en annan person, med eller utan alkohol i blodet. Jag har nog aldrig sett någon människa som är precis som vanligt som med utan alkohol i blodet, och med. Jag har starka exempel, från när jag har festat ett fåtal gånger, som jag inte tänker ta upp här.

Och för att svara för det med feströkning och röker dagligen. Det finns inget som heter feströker i mina ögon. Varför inte bara säga att jag röker då och då? Det är bara bluff att folk med alkohol i kroppen får ett ständigt nikotinbehov. Jag kan säga så här, när jag fått reda på att vänner i min närhet har rökt under en period, eller börjat röka av någon anledning, när jag inte vetat om det, reagerar jag. Jag menar inte att han/hon ska säga till mig; jag röker! Det skiter jag i. Men varför förstöra sitt liv genom att "leka cool" när den personen inte alls har varit intresserad av detta tidigare.

Grupptrycket är ett fint ord. Det är såååå många som drabbas av detta, och nej, jag kan faktiskt stå på mig. Jag blir inte sugen när jag sitter med ett gäng som dricker/röker, och det är jag glad för. Och om jag säger såhär, jag har aldrig varit full och det är inget jag längtar efter som många gör.

Jag tycker bara det är så fel att man ska förstöra sin kropp genom att ösa in alkohol i kroppen var/varannan helg och som grädde på moset så röker man också. Varför inte ta vara på sitt liv? Man vet inte när det är sista gången man ser sin vän, och det är det jag tänker på.

Varför jag reagerar när folk dricker sig fulla, eller spelar som många faktiskt gör, är väl för att jag har en nära släkting som en gång varit en alkolist. Jag vill inte att fler ska hamna i den sitsen, och därav försöker jag hindra mina närmsta vänner för att dricka sig stupfull när man hör " åhhh jag vill bli så jävla full ".

Tänk en extra gång på era nära vänner... snälla!

Kommentarer
Postat av: Therese

Guud så bra skrivet ellinor. håller med till hundra procent, att röka och dricka sig stupfull = döden om man överdoserar.. varför dricka och få in sig en massa skit i kroppen.. eller som att röka det är ju en jävla cancerpinne. att röka in skit och rök.. usch och blä säger jag bara.. kram på dig!

2010-04-18 @ 22:38:12

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback