Jag är duktig!

Jag sa till mig själv i helgen att nu får det vara slut. Jag hade en förmåga till att småäta på godis och annat gott under vardagarna och det trivdes jag inte med, för träningen gav ju inte några resultat. Men jag har faktiskt varit jätteduktig. Det ända jag ätit är en kladdkaka bit när mormor och morfar var här på besök och en godisbit igår. Det är faktiskt bra gjort tycker jag. Men, nu är jag skitsugen på en stor påse med godis, men det får väntas med till imorgon eller lördag.

Så fort jag har känt något som helst sug efter något sött har jag köpt en massa frukt istället. Jag har ätit äpple och en massa clementiner i veckan och det hjälper faktiskt.

Så ett tips till er som vill dra in på det söta, ät frukt istället och bestäm dig för att du ska klara det, för då går det. Ha som mål att endast äta godis på tex fredagar och lördagar, och inget annat. Det är mycket bättre!


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback