Hemma från sjukhuset

Fy fan för denna dagen säger jag bara. Har suttit på akuter sammanlagt 4 timmar och är riktigt trött nu. Jag och pappa slog ihjäl timmar genom att köra runt lite i Malmö och var på akuten halv 6 igen. Kom in 18.15 och fick träffa ögon-näsa-hals läkaren som undersökte mig. Tog halsprov för andra gången idag, och som vanligt klöktes jag. Han fick ist bedöva min näsa och köra ner en tunn slang, riktigt obehagligt. Jag hade iaf ingen böld, skööönt som fan. Kan ni se mig, livrädd för sjukhus sittandes och bli skuren i halsen, nej..

Läkaren sa som sagt att det inte var någon böld, så antingen var det körtelfeber eller ett virus. Sen var det dags för blodprov ( andra gången idag ) och denna gången i armen. Fy fan säger jag bara, ögonen slutade aldrig rinna och jag grät säkert konstant i 1 timme. Sjuksköterskan var verkligen sämst på att sticka och fick därför ta den andra armen, så nu är jag öm som in i i min vänstra.

Jag ska alltså vänta på provsvar från läkaren och om det finns bakterier ringer läkaren, annars inte. Nu ska jag vila resten av dagen, jag är helt slut och har ont i halsen igen.

Hoppas ni mår bättre än vad jag gör. Nu ska jag ta bort plåstert på armarna för att se hur blå jag är. Jävla kärring!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske inte världens lättaste att sticka en som redan e rädd o gråter..

tur att det inte var en böld i alla fall..

2009-05-31 @ 21:28:28

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback