Äkta pälsar och skinnjackor!

Har suttit och pluggat nästan en timme nu. Har letat information om äkta pälsjackor och hittade en sida där dom berättade exakt hur det går till hur dom dödar djuren, hur dom får sitta i trånga utrymme för att sedan dö en grym död.
När jag kom till hund och kattpälsen mådde jag riktigt dåligt. Tänk så skulle dom bara komma och ta Bella eller Zinga när jag var ute med dom för att sedan flå dom levandes för att en jävla kärring eller bloggerska (nämner inga namn) ska gå runt med det och leka fin. Ursäkta men jag blir så jävla förbannad. Hur kan man bara köpa en äkta päls för flera tusen och veta om att den är äkta, och att ett djur har dött bara för det.


Hundar och katter får sitta i trånga utrymme, med benen utanför.


Minkar sitter i smutsiga och trånga burar


Likaså chinchillor.

Snälla, tänk ytterligare en gång om du ska köpa en päls. Det är inte stor skillnad på en fusk eller äkta päls. Tänk på djurens bästa, din tjänst gör skillnad!

Kommentarer
Postat av: louise ottosson

det är så himla hemskt med äkta päls, jag skulle ALDRIG bära det! fuskpäls/fuskskinn är både snyggare, billigare och MYCKET bättre att använda!

puss

2009-03-22 @ 15:04:22

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback