"Hemligheten"-Del 7

Del 7

Efter bara några sekunder efter hör jag en kvinnlig röst som säger:


- SOS, vad har hänt?

- Jag har skadat mig.

- Vad heter du, frågade kvinnan i andra sidan av luren.

- Emily Nordén.

- Var är du skadad?

- I mina revben, jag har väldigt svårt för att andas.

- Hur kunde du skada dig?

- Jag.. Jag, halkade i min lägenhet, sa jag lite nervöst.

- Okej, tror du du har brutit dom?

- Ja jag tror det, det gör väldigt ont.

- Okej, var befinner du dig nu?

- Drottninggatan 10c.

- Dom är på väg nu, kan jag få ditt telefonnummer i fall vi behöver nå dig

igen?

- Ja, 0709157790.


Jag var tvungen att kämpa för att få luft medans kvinnan i telefonen pratade.

Revbenen gjorde ju så ont.


- Tack ska du ha, Emily. Ambulans redan på väg till dig. Kan du sätta dig ner

och vila så du inte anstränger dina revben och lungor så kommer dom så

snabbt dom bara kan, sa kvinnan i telefonen.

- Ja jag sitter redan ner.

- Det är bra, dom är på väg.


Efter bara några minuter i den gråa skinnsoffan började jag höra sirener lite

längre bort och till slut kom dom upp till min lägenhet.


Ambulansmannen kontrollerade mina revben, och kunde snabbt

konstaterade att jag var tvungen att åka in till sjukhuset. Jag blev inlagd på

sjukhuset några dagar. Väl på sjukhuset fick jag reda på att han sparkat

sönder två av mina revben, och jag hade en lätt hjärnskakning av när jag föll

mot golvet. Men jag vågade inte berätta min sanning, inte än...


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback