"Hemligheten"- Del 2

Del 2

På dagen D var jag riktigt nervös, men jag fick kontakt med en tjej som hette Malin och en kille som hette Jesper som var jättetrevliga. Malin var 22 år och Jesper 21 år. På morgonen när jag kom in i klassrummet, var det bara en plats kvar och den var till mig, och den var mellan Malin och Jesper. Jag frågade försiktigt:


- Hej, är det ledigt här?

- Absolut, sa Malin.

- Sitt ner, sa Jesper.


Några dagar senare när jag satt och såg på tv i min ensamhet, ringde plötsligt min mobil. Vem ringer så här sent, tänkte jag samtidigt som jag letade efter mobilen i min väska. Dolt nummer stod det, men jag svarade ändå.
- Ja, det är Emily.

- Hej Emily. Detta är Jesper i din teaterklass.

- Nämen hej , Jesper. Vad har du på hjärtat ikväll?

- Nej jag ville bara prata lite, tycker du verkar så snäll så jag var bara tvungen att ringa dig, sa Jesper med ett skratt.

- Åh vad söt du är. Klart vi kan prata. Hur gick det förresten med din roll? Fick du den du ville?

- Nej tyvärr, Niklas tog den istället. Erik ansåg att jag var inte intresserad nog för den rollen.

- Usch då vad tråkigt, sa jag.

- Men du fick väl den du ville ha, frågade Jesper.

- Ja som tur är. Dom andra tjejrollerna var riktigt tråkiga.

- Ja vissa av tjejerna sa det. Men du.. Nu ringer det här på den andra linjen, vi ses imorgon. Hejdå.

- Det gör vi! Hejdå!



Skriv hemskt gärna vad ni gillar om berättelsen:)

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback