"Hemligheten"-Del 1

Jag har ju hållit på med en novell i skolan under denna terminen som gick, och nu när betygen är satta och så, tänkte jag visa den för er :) Jag brukar ju lägga ut noveller här ibland så nu är det dags igen. Mina tidigare kan ni läsa här.


Hemligheten

Del 1

Emily hade under flera månaders tid haft en mörk hemlighet som ingen annan visste om, förutom dom fyra väggarna....


Jag, Emily är en tjej som oftast beskrivs med orden, glad och positiv, men det är många som inte vet om vad som egentligen hände just den kvällen då mitt liv vändes upp och ner totalt. Jag var 20 år, livet var bara uppåt hela tiden och jag hade mina drömmar, att bli skådespelerska då jag fått höra väldigt ofta att jag hade både utseendet och "det" för att bli skådespelerska. Jag hade långt mörkt hår och pannlugg. När jag var mindre blev jag kallad klassens clown, så det kanske är lite passande för mig. Jag hade tagit studenten för 1 år sedan, men efter det bestämde jag mig för att ta ett sabbatsår. Detta var det året då jag skulle satsa till 100 % för att bli skådespelerska, det jag ville leva för.


Jag satt där på golvet i hallen, spänd med ett dunkande hjärta och tittade på brevlådan. Jag hörde dörren där nere öppnas, hörde steg i trappan som bara kom närmre och närmre. Jag sträckte på mig, tittade mot brevlådan som sakta men säkert öppnades och in kom en hög med räkningar, reklam och just det där brevet. Jag slet upp det vita stora brevet och läste den översta meningen:

"Du är en av de 150 personer som sökt in till teaterhögskolan och kommit in. Här nedan får du information...." Mer behövde jag inte läsa för att glädjeruset skulle fylla kroppen. Äntligen skulle jag få arbeta med det jag verkligen ville, och inte bli någon undersköterska som jag gick utbildning till på gymnasiet.


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback