"Hemligheten"- Del 12

Del 12

En dag senare, ringde de från fängelset. Jag visste att något var fel, jag kände det på mig.


- Ja, det är Emily.

- Hej, är det du som är Emily Nordén?

- Ja det stämmer.

- Din fd pojkvän sitter anhållen här hos oss, men det har hänt en sak. Skulle du kunna komma hit till stationen?

- Vad är det som har hänt?

- Jag kan inte ta det på telefon, vi tar det här. Jag skickar en bil till dig så du slipper gå.

- Jaha okej.


Väl framme på stationen blev jag inledd av ytterligare en polis, till ett litet och trångt rum med ett fönster blev jag inledd och där satt en kvinna, samma kvinna som jag pratade med i telefonen.


- Hej, mitt namn är Sara.

- Hej, Emily, sa jag och sträckte fram handen.

- Ja, det är väl lika bra att börja direkt. Det är så att det har hänt en sak med Jesper.

- Vadå, frågade jag lite nervöst.

- Jesper avled inatt, sa Sara med väldigt ledsen röst.


Jag satt bara och stirrade på henne. Även om han gjort allt möjligt med mig kom det som en chock. Jag fick inte fram ett ljud hur mycket jag än försökte.


- Jag förstår om det kom plötsligt, men jag är hemskt ledsen, sa Sara samtidigt som hon tog tag i mina händer på bordet.

Efter en stund fick jag fram i alla fall en fråga till henne:

- Hur kunde han dö?

- Han tog livet av sig, han hade hängt sig i sin cell. Men jag tycker inte du ska höra det. Du har gått igenom mycket redan.

I polisbilen hem satt jag bara och tänkte på Jesper. Min första riktiga kärlek är död. Men jag kommer alltid minnas han som en misshandlare i första hand och inte allt det goda som fanns i honom innan han misshandlade mig. Efter allt som hade hänt i Malmö ville jag verkligen inte vara kvar, jag ville hem till Stockholm där mina föräldrar bodde. Jag satte upp min lägenhet till salu och fick ett bra pris. Beställde flyttfirma som kom någon vecka efter och tog allt som Jesper inte slagit sönder. Jag hittade en liten lägenhet som var alldeles perfekt för mig. Nu skulle mitt liv starta. Nu ska jag satsa 100 % på teatern, utan någon pojkvän.

Nya möjligheter, ny start på livet.



Kommentarer
Postat av: Victoria

Guuuud va söt vovve du har i headern :D vad är det för ras? ^^

2009-07-04 @ 18:46:03
URL: http://natdhasis.blogg.se/
Postat av: Anonym

var de sista delen eller?

2009-07-05 @ 15:12:43

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback