Dagens smink+tips för sotade ögon!

image81

Mina ögon idag!


Dagens smink:


Foundation: Mary Kay
Rouge: H&M
Täckstift: H&M
Ögonskugga: Mary Kay och H&M
Eyeliner: H&M
Svart ögonpenna: H&M
Mascara: Maybellinne.

Allt detta sminket hade jag inte på mig idag, fick ett ryck att testa sotade ögon när jag lyssnade på musik och här är resultatet. Vad tycks? :)

Så här gjorde jag för sotade ögon:

Jag la för en grund med ljus ögonskugga. Sen tog jag på en bronsögonskugga på hela ögonlocket och även under ögat för att få det riktigt snyggt. Sen tog jag en svart ögonskugga och skuggade längst ut på ögonlocket och även den under ögat.  Sen tog jag på eyeliner längst hela ögonfranskanten, dock inte hela vägen ner till slutet av ögat om ni förstår vad jag menar. Sen målade jag med svart ögonpenna precis innan för ögonfranskanten där nere och även inne i ögat. Använd tops för att ta bort smink under ögat, det är lätt att det blir mycket där under.

Hoppas jag tipsade lite i alla fall :) Det är mycket snyggare i verkligheten. Det är svårt att fånga det på bild.

*Puss*









Kommentarer
Postat av: louise

galet snyggt!

2008-03-06 @ 11:31:34

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback