Osynlig- Del 4

Del 4

Nu är det äntligen fredag och jag sitter och pratar med Linda och dom andra tjejerna, dom är verkligen jättesnälla nu. Vi pratar om festen och Linda säger att vi också ska gå med fyra killar som går i första ring. Jag fattar inte hur dom killarna vill gå med tjejer som går i 8:an och är hur små och omogna som helst för dom.

Efter skolan skyndar jag mig hem för att göra mig i ordning och försöka äta något. Mamma är fortfarande på sjukhuset och jag får göra allt själv. Jag börjar med att duscha och tvätta bort allt svart smink runt ögonen. Ikväll ska jag försöka se normal ut. Sen tar jag på mig min svarta, korta klänning och sminkar mig ganska mycket och snyggt. Sedan lockar jag hela mitt hår med locktång, nu tycker jag att jag ser riktigt bra ut. Undrar hur länge mitt självförtroende ska vara på topp innan kvällen är slut. Jag går in i mammas skogarderob och hittar ett par svarta skyhöga stövlar och tar på mig dom, nu blev jag några centimeter längre i alla fall.


Klockan är äntligen åtta och jag ska nu gå till Linda för att förfesta. När jag kommer in till Linda tittar alla på mig vilket känns bra eftersom ingen skrattar åt mig. Jag festar med Linda och dom andra två, Emily och Malin. Jag dansar med killar och jag dansar ensam och just nu känns hela livet underbart. Jag tycker allt börjar snurra, jag har kanske druckit för mycket. Nu är det dags att dra till Adam och vi fyra går dit tillsammans eftersom det inte är så långt att gå. Väl framme till festen dansar vi och killarna hälsar oss välkomna. Jag tycker vissa killar verkar lite äckliga och närgångna. Dom tar en på baken och höfterna men när dom är så går jag bara där ifrån. När jag sitter i soffan och dricker starköl kommer Adam fram till mig och frågar massor med roliga men väldigt obehagliga frågor. Han frågar vad jag gör på fritiden och jag svarade:

•-          Inte mycket, sitter mest hemma och tar det lugnt.

Sen frågade jag honom vad han gör och han svarade:

•-          Ja du, jag jagar tjejer.

Då blev det väldigt obehagligt för när han sa det till mig blev hans ögon stora som klot precis som han menade något mer, men jag förstod inte vad.

 




Nästa del kommer ikväll eller imorgon :) Tycker ni om den?

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback