Osynlig- Del 3

Del 3

Jag sitter i skolan igen, jag sitter som vanligt vid akvariumet och tittar på dom små liven som simmar runt så fint. Tänk om man var en fisk? Vilken skönt liv och bara simma runt och inte tänka på något. Det är rast och jag står i dörröppningen till klassrummet som vanligt och helt plötsligt kommer Linda fram till mig och frågar om jag vill gå med dom för jag såg så ensam ut. Jag tycker det verkar konstigt men jag går med dom och när skolan är slut åker jag tåget med dom hem också. Jag fattar inte varför dom helt plötsligt börjat se och prata med mig. När jag kommer hem är inte mamma där som vanligt, hon är på sjukhuset, hon är typ stamkund eftersom hon är störtkär i en läkare där. 45 år och går på sjukhus och jagar killar, hur omogen får man vara? Jag går fram till kylskåpet och ska ta något att äta men där är som vanligt ingen mat alls, bara inlagd gurka och vem vill sitta och knapra på en äcklig gurka?


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback