FÖRBANNAD!!!

Fy fan vad jag är förbannad just nu. Minns ni att jag köpte en mobil på tradera i torsdags? Jag har fortfarande inte fått den. Jag började maila med säljaren och jag satt in pengar till honom, helt plötsligt drog han ut på att jag skulle få kolli nr så jag kunde följa mobilen, tex jag är på jobbet just nu, jag jobbade sent igår. Och nu helt plötsligt svarar han inte alls, och inget kolli nr har jag heller fått. Vi ringde precis till honom och då fanns inte numret, alltså har vi blivit LURADE på över 1000 kr. När Pappa kommer hem ska vi ringa polisen och polisanmäla honom, men det värsta är att Pappa har lagt ut över 1000 kr för han var så snäll och köpte mobilen till mig.., ÅHHHH jävla människor det finns nu för tiden!

Dessutom finns varken hans adress eller namn på hitta.se eller liknande. Hur är man funtad i huvudet om man kommer på att man ska lura folk på pengar och hitta på ett namn.

Ett tips, köp ALDRIG mobilen eller andra dyra saker på tradera, det finns en massa idioter som bara luras!


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar: Det klokaste jag hört på länge ;)

2008-07-23 @ 11:49:36
URL: http://malinforsblom.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Du skrev att det var skönt när det blev tomt i tvättkorgen ;)

2008-07-23 @ 11:55:13
URL: http://malinforsblom.blogg.se/
Postat av: A

Det har ju varit helg. Då skickas inget från posten och det är semestertid nu. Om han har skickat den lär du ju ha innan fredag, så vänta med polisanmälning tills dess.



Har själv köpt en på tradera och det kan ta upp till en vecka from den dag han skickar.



Men hoppas att det löser sig :)

2008-07-23 @ 12:19:53
Postat av: Daniel "Kattfan" Mårtensson

Ett tips. Om han ha lagt upp något mer så gå in på den sidan spara länken. Visa för polisen sen efter det kan de kolla upp ip-adressen till den personen. Jag vet detta för att jag är en liten datornörd som håller på med allt inom datorn. Ip-adresser kan spåras till en person där efter får ni namnet och kan polisanmäla honom för bedrageri eller om man känner någon från HA så pratar man med dem. Men det ska man inte göra i min mening:P

2008-07-23 @ 14:23:27

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback