Del 3-berättelse

Del 3

Idag är det alltså den dagen jag ska träffa Johan, jag orkar ingenting mer, är trött på livet, på mig själv och ja.. allt helt enkelt. Allt bara pga den jävla Johan. Om 2 timmar ska han tydligen komma hit, Lina har sagt att hon ska vara hemma, hoppas jag kan lita på henne. Tiden går, jag sitter i Linas kök och tittar på klockan hela tiden, klockan är 1. Om en timme kommer han.. jag orkar egentligen inte se honom men tänk så blir det likadant som förra året då jag inte ville prata med honom heller.

Helt plötsligt ringer det på dörren, mitt hjärta börjar slå i 190 igen, händerna är som våta handdukar och hela jag blir kallsvettig. In genom dörren kommer han, han den fula, äckliga killen som har gjort mitt liv till ett helvete. ALDRIG att jag skulle gå tillbaka till honom igen, då dör jag hellre.

Jag sitter kvar vid bordet när han kommer in.

-Hej , säger Johan.

-Hej, viskar jag fram.

-Du ville prata, sa jag.

-Ja...

-Om vad?

-Om det som hänt, det är inte likt oss att hålla på så här, vi har inte bråkat någonting på ett år, eller hållt på med andra.

- Nej... vi har ju inte det, säger jag. Jag hatar att prata med honom.

Efter en stund när vi pratat säger han plötslig till Lina att gå ut, jag försöker hindra henne, men hon lyder honom. Jag blir helt chockad och hela jag börjar skaka, tänk så drar han fram en kniv eller varför inte en pistol och dödar mig här och nu.

Jag säger ingenting under tiden Lina är borta, han bara pratar, jag lyssnar inte, svarar bara ja eller nej. Helt plötsligt kommer Lina in igen, hon säger att hennes kille har fått problem och måste sticka. Shit tänker jag, nu kan ju vad som helst hända när vi är ensamma. Tiden går väldigt långsamt och plötsligt skriker Johan:

-KAN DU TITTA PÅ MIG???, DU HAR SUTTIT OCH GLOTT I DIT JÄVLA KNÄ NU HELA TIDEN. KOLLA PÅ MIG!!!

- Jag gör ingenting så länge du skriker, SLUTA!, säger jag.

Jag tittar upp, ser ett par kolsvarta ögon, har han druckit? Är han förbannad? Är han drogad? Vad är det med honom??

Han går runt i köket och slår sig själv i huvudet, precis som sinnesjuka människor gör. Slutar han inte snart ringer jag psyk, han går ju runt som en jävla zombie.

Jag säger till honom att sätta sig ner, han blir fly förbannad, slår ner alla tallrikar som står i torkstället, slår omkull stolarna och smäller till mig i ansiktet.

•-          VAD FAN GÖR DU?, SKRIKER JAG.


Han tar tag i mig, med sina varma stora händer, hans armar kan lyfta 75 kg så mig tar han hur lätt som helst. Han kastar mig upp på bordet men jag försöker knuffa bort honom, men han väger inte lite precis. Samtidigt som jag skriker håller han fast mina händer i sidorna, han drar av mig byxorna och mina trosor. Jag skriker allt vad jag kan men ingen verkar höra. Jag skriker så mycket att han slår till mig i ansiktet, sen minns jag inte mer.


När jag vaknar ligger jag naken på samma ställe, fast på golvet. Mina kläder ligger runt mig och det är tomt i lägenheten. Vad var det egentligen som hände?



Varsågoda! Del 3 :)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Du är jätte duktig på att skriva... =)

2008-07-15 @ 00:45:31
URL: http://veeroniicaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra del 3

2008-07-15 @ 08:48:47
URL: http://lasarish.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback