Berättelse

Just nu håller jag på att skriva en berättelse på min dator, jag tänkte visa den för er om ni vill läsa den :)

Ni kan läsa första delen här:

Mordet

Del 1


Det är kallt, det är November och jag går ensam hem från Krogen. Lina och Julia hade tvingat mig att gå med, jag ångrar det, jag orkade ju inte.. jag hade ju nyss gjort slut med Johan för jag kom på han och en annan tjej i MIN säng. Det var bara 2 dagar sen.

Jag hade varit och handlat mat inför fredags kvällen, vin, god mat osv. Jag kommer in genom dörren och jag hör 2 personer prata, en tjejröst och Johan. Det stinker äcklig parfym i hela lägenheten och plötsligt får jag syn på ett par 10 cm klackar. Jag smyger in i sovrummet och får syn på Johan och en blond tjej i MIN SÄNG! Jag springer ut, slänger vinflaskan på hennes vita jacka och går hem till Lina. När jag precis kommit fram ringer min mobil, Johan mobil står det. Jag klickar honom och Lina försöker trösta mig. 3 års kärlek åt helvete. Varför drabbar allt mig just nu?

Nästa dag vaknar jag upp i Linas lägenhet, jag har inte sovit mycket i natt, har bara tänkt på äcklet Johan. Jag måste försöka komma hem till min lägenhet och ta mina grejer och skriva en lapp till Johan, för han ska ut därifrån. Jag vet att han jobbar mellan 8-16 så då kan jag passa på att gå hem.

Efter en snabb dusch, lätt sminkning och lunch på stan tar jag mina nycklar och går hem igen, hoppas verkligen inte han är hemma just nu. När jag kommer in, ser jag att hans skor är borta. Puh, skönt. Går in i garderoben och tar fram en stor resväska, packar snabbt ner alla min kläder, som faktiskt får plats i väskan. Skriver en lapp till Johan:

"Du ska vara borta härifrån senast 22.00 ikväll, annars ringer jag polisen".

Precis när hon skrivit klart hör hon nycklar i dörren, det är Johan! Hon försöker gömma sig, men han får syn på hennes skor och går runt hela lägenheten. Till slut får han fast på henne och slänger ner henne i sängen och säger:

- Nu lyssnar du på mig, allt blev ett missförstånd!

- Missförstånd???, säger Emma.  Du låg ju med henne!

- Jag var ute igår, träffade henne och hon följde med hem, sen minns jag inget mer. Minns bara när du stod där, säger Johan. Förlåt, älskling. Han försöker krama henne men Emma slår till honom.

- Du ska ut härifrån, jag vill aldrig mer se dig. UT!, säger Emma.

Johan gör snällt det han blir tillsagd om, han tar sina viktigaste grejer och går ut. Emma börjar gråta direkt efter Johan gått. Hur kan han göra såhär mot mig, tänker Emma.

Hon ringer till Lina efter hon lugnat ner sig.

•-          Hej det är Lina.

•-          Han var här!

•-          Vem? ,säger Lina. 

•-          Johan!, han kom innan när jag höll på att packa. Han stack precis.

•-          Var är han nu då? , säger Lina.

•-          Ingen aning, hoppas han inte kommer tillbaka.

•-          Men du vet ju hur det blev sist ni bråkade, han är livsfarlig, Emma.

•-          Men det var ju flera år sen, han är inte sån mer.

•-          Flera år sen?? Det var förra året, han försökte döda dig, Emma. Jag tycker du ska komma hit och sova här, ta med alla dina viktigaste grejer i fall han skulle komma tillbaka igen.

•-          Okej då, jag kommer nu, säger Emma.


Mellanrummen kommer inte med, hoppas ni orkar läsa ändå. Skriv gärna vad ni tycker om den också :)


Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Gillar du rosa och behöver en ny bloggdesign?

då har jag en utlottning i min blogg om du vill vara med, och kom ihåg att ju fler kommentarer till det inlägget ju större chans har du att vinna :o)

2008-07-12 @ 23:14:52
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Elsa

alltid kul med berättelser

2008-07-12 @ 23:30:26
URL: http://elsasstyle.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra historia :)

2008-07-13 @ 00:17:02
URL: http://lasarish.blogg.se/
Postat av: Anonym

den var bra men - lite galet med presens om man berättar på det sättet, jag skulle ändra tempus om jag var du :) Dessutom en del särskrivningar och att du numrerar talen upp till tio :) men annars var det jättebra, lycka till! :)

2008-07-13 @ 11:52:11

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback