Hur orkar dom hålla på?

image60
Bildkälla: www.kvp.se

Hur orkar dom bara hålla på? Dom är så jävla avundsjuka på Carola för hon går mycket längre än deras skitmusik.
Jag försvarar inte Carola ett skit, jag hade sagt så ändå om jag inte hade varit fan till henne. Men man blir så trött på BWO. För det första har dom tagit en låttitel från ABBA, hur man nu kan göra det? Har man ingen fantasi själv?
För det andra så varför står Alexander Bard egentligen på scenen? Han står där med sitt fula äckliga skägg och långa strumpor upp till knäna och studsar upp och ner. Han spelar inte ens och knappt sjunger heller för den dele n. Jag förstår inte vad Sverige har emot Carola. Hon är Sverige största artist och har en röst som man får rysningar av. Jag vet och förstår att inte alla kan tycka hon är bra, men kom fan inte och säg att hon suger. Om man vunnit Eurovision en gång och varit med i Melodifestivalen 5 gånger, då sjunger man väl bra?
Genom media har folk fått den bilden av Carola: Oh gud, skriksjunga, diva, pratar som en bebis osv. Ska man behöva ta skit för man är kristen? Bara för Carola kan ta höga toner och sjunger fantastiskt ska hon behöva bli kallad att hon skriker för mycket? :S Det låter ju bra när hon sjunger och det är så hon sjunger. Och som om Carola skulle vara en diva? HAHAHAH, det är samma sak som Alexander Bard skulle vara en kvinna. Det finns inte att Carola skulle vara en diva. Jag har träffat henne 3 gånger och jag har ALDRIG i hela mitt liv träffat en sån underbar och omtänksam människa som henne.

Det är samma sak som i min klass.. när det kom "fram" att jag gillade Carola 06, så blev det ju en jävla massa prat. Varför ska man behöva ta en massa skit för man är fan till Carola? Jag fattar inte det och kommer aldrig göra det heller. Men hade jag tex gillat Tokio Hotel hade inte en människa klagat elr ngt. Jag har en i min klass som går i TH tröja var varannan dag. Hade jag gått med en Carola tröja som jag gjort en gång och gör aldrig om igen så skulle för fan hela skolan prata skit om mig i 2 veckor. Ska man behöva bli nertryckt och få höra en massa skit var dag bara för min musiksmak?
När vi skrev Nationella prov i svenska så fanns det olika ämnen man fick välja, och där valde jag att skriva om Val som berör. Jag skrev om Carola där, tyck vad ni vill men jag skrev om min klass. Hur en klass kan trycka ner en person bara för man lyssnar på en artist. Mitt val som berörde var att jag sket i alla andra, jag stod fast vid att jag gillar henne. Jag har varit på väg att slita ner alla mina bilder på väggarna och kasta alla cdskivor för att några idioter i en klass trycker ner en. Men jag stod fast med henne, jag "vann" över alla andra och sket helt enkelt i dom. Nu 2 år senare, kommer det kommentarer då och då.. jag har en i min klass som tycker om att skoja om saker och man kan oftast missuppfatta dom grejerna. Men nu har klassen lärt sig respektera mig som jag är, jag gillar Carola punkt slut. Och jag åker på konserter osv.. Ska bli kul och se vad dom säger på onsdag när jag varit på fest med Carola i 4h. Asså jag gillar inte Carola för jag ska gå runt och skryta om det.

Hoppas ni förstår hur jag menar, jag menar inte att hela världen ska ändra sin smak och börja gilla Carola precis som jag. Men kom INTE till mig och säg att hon suger. Många förstår inte att dom trycker ner en människa när man får höra sånt.

Om ni undrar varför jag helt plötsligt skrev detta så var det för jag blev så j*vla irriterad på BWO att dom alltid håller på med Carola.

Nu en gång för alla: Tänk på vad du säger innan du säger det till folk, du vet inte hur folk har/har haft det. Även om det inte verkar kränkande för dig så kan det vara för andra. Om du nu tänker, men säg vad det är så kanske vi inte säger det mer. Jag ska inte behöva säga vad jag har stått ut med för att ni ska sluta kommentera och att jag ska behöva ta en massa skit.

Detta blev ett långt inlägg men hoppas ni orkar läsa det och verkligen ta till er detta. Jag menar allt!

Kommentarer
Postat av: Tonje

kunne ikke sagt det bedre selv vennen! :) du er fantastisk, og det er Carola også! Oss 3 på tirsdag :D

2008-02-23 @ 15:47:54
URL: http://tonje.blogg.se

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback