"Dödskvällen"- Del 1

Nu tänkte jag lägga upp en ny novell här, som jag höll på med för några månader sen som blev så populärt :) Har skrivit denna i skolan, så den är klar så jag kan lägga upp den när jag har tid:) Här kommer första delen. Skriv hemskt gärna vad ni tycker :)

Dödskvällen

Del 1

Jag minns det som det var igår. Jag var 17 år och gick såklart på gymnasiet. Jag hade bestämt mig för att gå ut, just den fredagen den 20 november 2005 då allt hände.

Jag, Elin 17 år med ett smeknamn med "emo" för att jag hade rosa hår, med svarta slingor, hårt sminkad och nitar över hela mig, hade för första gången bestämt mig för att vara nykter, för att minnas allt dagen efter, om det ens var något bra att minnas.

Det var förfest hemma hos mig, mycket folk men jag kände bara hälften av dom. De hade dragits dit av dom andra. Alla hade fått ta med sin egen sprit och jag hade själv tagit lite, bara lite av Pappa. När allt folk var på plats fylldes hela lägenheten, musiken dunkade, massa mummel och lukt av hårspray, parfym kröp sig in i mitt huvud. Min lägenhet var en liten 2:a, vi var ungefär 40 pers så det var väldigt trångt. Folk satt på varandra så trångt det var. Men jag hade sett fram emot denna kvällen länge, inget fick gå snett.


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback