Simrishamn 08!

Nu har jag marsvinen ute, så då tänkte jag skriva och visa lite bilder från Simrishamn :)

Torsdagen, dagen vi kom dit:


När vi väl kommit fram till stugan, körde vi och handlade lite mat. Dock världens äckligaste fiskpinnar. Senare på kvällen blev det ett gatukök ist ;)


Sen var jag ute och fotade lite, jättefin natur där i Simrishamn. Detta är en liten sjö som jag fiskade mycket i för några år sen:)


Stugan vi bodde i.


På kvällen var vi ute och gick, här ser man utsikten av hela campingen. En hel del husvagnar ;)


Stranden.


Visst är denna underbar? Med skuggan på alla fotspår. Älskar den.


Pappa och Bella vid solen.


SVINKALLT i vattnet, bara 16 grader.


Småbåtshamnen.


Våran drog om kvällarna :)


Inne i stugan.


Inne i stugan. Den är verkligen inte stor:P

Fredagen:


Min hund har legat ute precis hela tiden under dessa dagarna. Snacka om att njuta av naturen :)


Min Mormor och Morfar kom på besök. Vi grillade, pratade och var lite nere i stan :)


Jag, dock osminkad :P


Häst och vagn nere i stan, jag var stamkund hos honom för 4 år sen när vi var i Simrishamn var sommar. Jag trodde både hästen och gubben var döda men ikke sa nikke, dom lever :P


På kvällen var det jag som stod för grillningen ;)


Efter Mormor och Morfar hade åkt gick vi en lång runda, då såg jag denna lilla båten och var ju bara tvungen att fota :)


Plockade en liten bukett med blommor, fina va?:)

Idag, dagen vi åkte hem:


Vi åkte ner till stan för att titta lite och gå på loppis. Sen gick vi nere i hamnen, kolla så fin den är.


Svanar med ungar, gulliga:)


Vid 12 tiden blev det lunch på en båt som heter Glada räkan.


Efter stan gick jag och Mamma ner till stranden för vi trodde att där inte var några getingar, men där var precis lika mycket.


Hittade en liten snäcka också.

'
Vi såg en massa maneter på stranden som hade spolats upp av vattnet och sedan torkat. Stackare!

Nu har ni fått sett en massa foto från mina dagar i Simrishamn. Nu ska jag fixa kvällsmat, puss!

Kommentarer
Postat av: Daniel (Ekeby) Mårtensson

Fan, Jag saknar faktiskt simrishamn rättså mycket. Fint ställe att campa på.. Lungt och skönt. Dock inte kul att sticka ner där själv. Därför har man undvikit stället senaste åren:P Kommer ihåg när vi träffades där nere:P

2009-04-14 @ 23:48:11

Skriv vad du vill här:

Ditt fina namn:
Stamgäst?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Din åsikt:

Trackback